«

»

lip 09

Dieta dla osób, które chcą nabrać masy.

Jeśli dopiero zaczynamy ćwiczyć i pragniemy zbudować sobie masę to ta dieta powinna pomóc. Oczywiście najlepiej gdy dietę dobierze nam dietetyk lub trener z siłowni, który zna nasze wymiary i częstotliwość ćwiczeń. Ta prezentowana przez nas jest dość ogólnikowa.

Przede wszystkim zależy też, ile chcemy przytyć. Najczęściej taką dietą interesują się bowiem mężczyźni, jednak kobiety w ostatnim czasie, również chcą budować masę mięśniową. Z tej przyczyny, nie będziemy podawać bezpośrednich ilości a jedynie składniki jakie powinny znaleźć się w naszym jadłospisie.

Przede wszystkim w naszej lodówce powinny znaleźć się produkty:
-białkowe:kurczak, ryby, ryż oraz warzywa zawierające białko: szpinak, brokuły, ziemniaki czy fasola i groszek.

– węglowodanowe: batoniki energetyczne po treningu, banany czy musli

Dobrze też spożywać chleb razowy, oraz unikać smażonego mięsa ( jeśli już smażymy to na oliwie).

Posiłki powinniśmy spożywać 4-5 razy dziennie włączając przekąski przed i po treningu. Posiłki możemy spożywać o rożnych porach byle między nimi nie było dłuższej przerwy niż 4 godziny. Dodatkowo, do diety możemy włączyć także odżywki na masę i gainer.

82