«

»

lip 09

Piłka nożna – jak zacząć trenować?

Nasz dzień zaczyna się wcześnie, praca, zakupy, trzeba odwieźć dzieci do przedszkola lub biegniemy na uczelnię. Potem powrót do domu, w popołudniowych godzinach, kilka obowiązków domowych, i….tak naprawdę marzymy jedynie o łóżku i chwili relaksu.

b661aa5e18302e004538adbd4396fb16,62,37

A może zamiast rozleniwiać się w łóżku, lepiej ten czas spędzić na boisku? Dzięki treningom piłki nożnej zyskasz kondycję, lepsze samopoczucie, dawkę endorfin oraz dobrej zabawy. Poczujesz się mniej zmęczony i nabierzesz sił do działania. Jak jednak rozpocząć przygodę z piłką, jeśli ostatni raz graliśmy w nią za dziecka?

Najpierw musimy zorientować się czy w pobliżu naszej miejscowości jest obiekt sportowy lub hala, z której możemy skorzystać. Jeśli tak, to warto zorientować się kiedy odbywają się na niej jakieś zajęcia, aby nasze treningi nie krzyżowały się z treningami np. lokalnej drużyny sportowej.

Kolejną rzeczą jest zebranie grupy, z którą będziemy trenować. Jak wiadomo piłka nożna jest sportem drużynowym, dlatego warto rozpocząć treningi z kolegami lub koleżankami, które znamy. Jeśli nie mamy w okolicy chętnych, możemy ogłosić się na portalach społecznościowych i znaleźć drużynę złożoną z ludzi z pracy lub uczelni.

Jeśli już ustalimy czas i miejsce treningu, znajdziemy grupę chętnych piłkarzy musimy rozpocząć treningi. Warto każdy trening rozpocząć od rozgrzewki, krótkiego biegu lub ćwiczeń wydolnościowych. Oczywiście powinniśmy także rozgrzać stawy ( kręcąc stopą w miejscu, robiąc ruch podobny do kręcenia hula-hop czy zataczając koła kolanami, stojąc w miejscu). Jest to dość istotnie, ponieważ po dużej przerwie stawy mogą być zastane i nie trudno o skręcenie kostki lub zwichnięcie nogi.

Potem możemy zacząć zabawę. Treningi powinny trwać od 1,5 h do 2 h ( w zależności od naszej kondycji). Takie spotkania dobrze jest organizować 2 razy w tygodniu, aby nie wypaść z formy.